Saturday, March 10, 2007

Runoja

olen
nähnyt

olen
poissaolemassa

olen itseluottamusmies

minusta on kysymys
minussa ei ole mitään
hävettävää

käämin itseäni paperille
ja loistan hiljaisuudessa


#

ihoni on sanoissa
paras ystäväni
rigor mortikseni
patologi kuoli
ennen minua
olen olemassa
hänen sydämensä
terässä
olen hänen runoilijansa
elävä viilto
ihoon
jota ei ole olemassa
hänen
poissaolossaan

#

rakastan jarrujen ääntä
tappavien meteoriittien
makuuhuoneissa

rakastan alkoholia tuottavien
tähtien kirkuvaa kitkaa

rakastan oksennusta
joka voi lannoittaa
uutta sukupolvea
naiseni kohdussa

meitä suojellaan
että olisimme tällä tähdellä

asumme toisissamme
alastomina
kuin metsä

me olemme täällä
pysähtyneenä
hiljaisuudessa
käsi kädessä

huulet toisia etsien
taivaanmeren
tyynen kaikkeuden kolossa

#